Gripen Trollhättan BK söker en klubbadministratör

Vill du jobba i en förening som har stora planer framöver?

 

Gripen Trollhättan BK är en förening med drygt 240 aktiva medlemmar och lag i alla åldrar, från skridskoskola/kul till senior bandy samt ca 450 övriga medlemmar. Vårt representationslag herr spelar i högsta bandy serien, Elitserien sedan 3 år.

Vår vision är utgöra ett kraftfullt idrottsligt alternativ i Trollhättans Stad, som möjliggör för barn och ungdom att kunna utöva idrott under jämlika och likvärdiga förhållanden.

Vi strävar efter en stor bredd inom barn och ungdomsbandyn och vi vill hålla kvar ”så många som möjligt så länge som möjligt” inom bandyn. Som klubb skapar vi en inspirerande fritid med individuell utveckling för bredd och en bra miljö för ungdomar som vill satsa på sin bandykarriär. För våra seniorlag har vi som ambition att spela och bli långsiktigt etablerade elitserielag där våra egna ungdomar skall ha sina förebilder inom föreningen och för att vara en attraktiv klubb för såväl ungdomar som seniorspelare.
Nu söker vi dig som vill vara med och bemanna vår kanslifunktion.

Som klubbadministratör är du ett av våra ansikten utåt mot våra medlemmar som besöker vårt kansli.

I rollen som klubbadm ingår bla uppgifterna:
– Bokning av Slättbergshallen och kontakten mot Trollhättans Stad.
– Administration av LOK-stöd och aktivitetsbidrag
– Administration och hantering av nycklar/taggar till våra olika anläggningar
– Reseplanering och bokningar för våra representationslag
– Distribuering och redovisning av lotter/Idrottsrabatten m.m.
– Ansvarig för medlemsregistret.
– Ansvarig för att rutiner upprättas och följs i GripBar i samband med bokning. Städ och disk m.m.
– Hålla ordning i förråd, kök och GripBar.
– Städning kansli i samråd med övrig kanslipersonal.
– Arkivering
– Behjälplig med administration mot ledningsgrupp
– Allmänna administrativa kansligöromål
– Bokning av istider senior och ungdomsverksamhet.
– Ta fram veckoschema som gäller för föreningens olika lag.
– Posthantering
– Telefoniansvarig

Din profil:
– Du är initiativrik och driver självständigt arbetet framåt på ett strukturerat och serviceinriktat sätt.
– Arbetstiderna varierar, främst görs arbetet dagtid men arbete på kvällar och helger förekommer.
– Du är noggrann, kommunikativ och har lätt för att ta nya kontakter.
– Erfarenhet från liknande arbete är meriterande men det viktigaste är att du brinner för föreningsverksamhet.
– Vi lägger stor vikt vid din personlighet, som att kunna bygga och utveckla relationer med ledare och samarbetspartners.
– För att ta dig an rollen tror vi att du har minst gymnasiekompetens, vana vid administrativt arbete.
– God datorvana och kunskap i Office-programmen är ett krav då digitaliseringsgraden i vår verksamhet och våra system är förhållandevis hög.

Din vardag:
– Din arbetsplats är på vårt kansli i Slättbergshallen.
– Du rapporterar till och arbetar i nära samarbete med vår klubbchef. På vårt kansli jobbar också vår marknadsansvarige samt föreningsutvecklare som även huvudtränare för vårt representationslag. Du möter där även föreningens spelare, tränare och föräldrar. I din roll bidrar du med service och med att utveckla föreningen. Till denna tjänst söker vi en person som kan arbeta deltid (75%), tillträde sker snarast. Vi genomför intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!

För mer information om tjänsten, kontakta klubbchef Daniel Dalek 0767-77 77 19.
Ansökan med meritförteckning och personligt brev skickas in löpande via mejl till daniel@gripenbk.nu

Vi ser fram emot att lära känna dig!