Vår förening

Välkommen till Gripen Trollhättan BK

Sen många år bedriver Gripen ungdoms- och elitverksamhet, Vårt representationslag på herrsidan spelar i Elitserien och vi har ca 200 ungdomar som tränar och spelar i föreningen. I vinter kommer vi även ha representation i ett lag i Damernas Allsvenska. Detta genom ett samarbete med SK Höjden

På lördagar under vintersäsongen har vi vårt populära Bandy- och Skridskokul där man får lära sig åka skridskor och lära sig lira bandy. Läs mer under fliken Våra Lag – Bandy & Skridskokul.

Runt våra barn och ungdomar finns ett stort antal engagerade ledare. Ofta är det föräldrar som väljer att delta i utvecklingen av våra lag men även ledare utan aktiva killar eller tjejer väljer glädjande nog att vara en del av organisationen.

Vi har också en populär flickverksamhet i föreningen. En verksamhet som vi hoppas och tror kommer att växa.
Förutom att vi tillsammans skall försöka nå sportsliga framgångar på isen är det lika viktigt att fostra goda ”samhällsmedborgare” som är goda kamrater likväl som ansvarskännande individer.

Vi har en fantastiskt fin inomhushall, en anläggning som ger oss bra förutsättningar att bedriva vår verksamhet och där våra spelare, ledare och föräldrar alltid garanteras perfekta förhållanden.

Kontaktuppgifter till de olika lagen finner du på respektive lags egen hemsida. Eller kontakta Gripens kansli för ytterligare information.

Välkommen in i GBK-värmen.

”Elit och bredd i en härlig förening”